شنبه 30 دی صبح
وقت همگی بخیر
فسرب تعدیل مثبت 30 درصدی داده است. کروی به 400 نزدیک شد .
برچسبها: تحلیل در ساعت معاملات, احسان وفادار, تی اس ای اکسپرت, بورس اوراق بهادار تهران
وقت همگی بخیر
فسرب تعدیل مثبت 30 درصدی داده است. کروی به 400 نزدیک شد .
وقت همگی بخیر
خودرو میخواهد به بالای 300 صعود کند و حجم معاملاتش افزایش یافته.بکهنوج امروز خوب معامله می شود. روی بخشی از افت دیروز در بازارهای جهانی را جبران کرد. کروی خوب باز شده بود واحتمالا امروز محدوده 370 بسته می شود.
وقت همگی بخیر
رشد چندروزه شاخص کل با کلیت بازار مطابقت ندارد و فقط یک گروه صبح ها شاخص را بالا می کشد و در افت آن گروه , کلا بازار منفی می شود. قیمت فلزات اول وقت در بازارهای جهانی منفی بوده ولی در بازار ما شاخص را فلزات و پتروشیمی بالا کشیده اند. کروی با تعدیل مثبتی که داد اول وقت بسته شد و فردا بدون محدودیت بازگشایی خواهد شد. مس در بازارهای جهانی بیش از 100$ افت کرده و در بازار ما فملی , شاخص کل را 200 واحد بالا برده! روی هم اول وقت افت بدی داشته و بیش از 50$ افت کرده که امیدوارم تا فردا که کروی باز می شود جبران کند.
وقت همگی بخیر
هنوز بازار لندن باز نشده فلزات و معادن به مثبت کامل رسیده اند. روی جهانی از مقاومت عبور کرده است. کروی به مثبت کامل رسید و در حال عبور از یک مقاومت تاریخی است اگر بالای 350 دوام بیاورد رشد سهم ادامه دار خواهد بود. خراسان بالاخره از 680 تومان عبور کرد.
وقت همگی بخیر
بازار کم حجم و ضعیفی است فلزات و معادن شاخص را 500 واحد بالا برده اند. وبملت به 120 نزدیک شد. فن آوا به خط روند 210-215 نزدیک شده و فعلا بالای این سطح دوام آورده است.حجم معاملات خبهمن روی 110 تومان بالاست. کم کم وضعیت بازار عادی خواهد شد و دوباره خریدها در بازار افزایش خواهد یافت.
وقت همگی بخیر
تعلیق تحریم ها هم سه ماه دیگر تمدید شد منتها اعلام کرد که شاید سه ماه دیگر تمدید نکند همین موضوع باعث احتیاط سرمایه گذاران خارجی می شود. در بازار امروز مثبتها کمی ضعیف است و حجم همچنان پایین.
صبح همگی بخیر
شایعاتی از جمله افزایش قیمت خودرو باعث شده گروه خودرویی کم کم مثبت شود. غدیر روی 130 درجا میزند فعلا. قیمت فلزات دیشب کاهشی بود و گروههای وابسته را کمی امروز منفی کرده.
وقت همگی بخیر
فسرب به بالای 300 صعود کرده. احتمالا یکی دوروزی بازار احتیاط بیشتری می کند تا تصمیم ترامپ درمورد برجام مشخص شود. روی در بازارهای جهانی درحال شکستن مقاومت نزدیک خود است.
صبح همگی بخیر
قیمت جهانی روی لب مرز مقاومتی قرار گرفته. فسرب روی 280 حمایت می شود و بزودی به سمت هدف میانمدت 375-380 حرکت می کند.
وقت همگی بخیر
بازار نسبتا متعادل است. خودرو به 280 برگشته و کمی نفوذ کرده به این سطح. حد ضرر ثمسکن 75 تومان و مقاومت نزدیک سهم 90 تومان است. پترول اگر بالای 120 تومان دوام بیاورد در میانمدت میتواند دوباره 150 را ببیند. دوسطح مهم برای رمپنا 720 و محدوده 650-680 تومان محسوب می شود. کنور در محدوده 240-320 نوسان می کند و نزدیک 250-260 هرزمان رسید میتوانید با حدضرر کف کانال یک پله اقدام به خرید کنید. درصورت عبور از 310-320 در بلندمدت رشد سهم شروع می شود الان نزدیک دوسالی هست که نتوانسته از 320 عبور کند و زیر این سطح نوسان 80 تومانی داشته.
صبح همگی بخیر
روی در بازارهای جهانی به محدوده 3350$ رسیده و درصورت عبور از این سطح رشدش ادامه دار خواهد شد. کروی که در هفته گذشته بدلیل ناآرامی ها و جنبش بخشی از مردم, به 300-305 تومان رسیده بود امروز به مثبت کامل 330تومان رسیده و رشد سهم در میانمدت ادامه دار خواهد بود. فسرب هم که اوایل هفته گذشته نظر مثبتی داشتم امروز صف خرید شده. درجلسه شورای امنیت هم اجماعی نبود علیه ایران و بی نتیجه بوده. کروی بعد از ججم معاملات بالا, صف خرید کوچکی تشکیل داده.
صبح همگی بخیر
بازار ضعیف شروع شده.امیدوارم حجم معاملات امروز افزایش یابد.با توجه به راهپیمایی حمایتی خودها یکمقدار از خودرویی ها هم حمایت می شود. حجم معاملات هنوز بالا نیست به نسبت هفته گذشته.قیمت روی بالای 3300$ باقی مانده است و درحال عبور از مقاومت مهمی است.
صبح همگی بخیر
ارزش معاملات پایین است. بازار نسبتا منفی است. خساپا فعلا نمی تواند 100 تومان را پس بگیرد. ریسک تظاهرات خیابانی کم کم کاهش می یابد و ریسک موضع گیری امریکا درمورد برجام تا 10 روز اینده به بازار اضافه می شود. همانطور که اساتید اقتصاد سیاسی پیش بینی کرده بودند معترضان مذاکره پذیر و رهبری پذیر نخواهند بود.
صبح همگی بخیر
مثبت بازار امروز همراه با تردید است یعنی معامله گران در خرید احتیاط میکنند تا شرایط پایدار شود. با توجه به افت سریع اول هفته, بازار به یکی دو مثبت حداقلی دیگر برای اعتمادسازی مجدد نیاز دارد. کاهش تنشهای این چندروز شاید باعث شود که هفته آینده اصلاح قیمتی کمتری داشته باشیم یا جلوی اصلاح گرفته شود. تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد شاید بازار هم منتظر بماند و تحولات را بررسی کند و اتلاف زمانی داشته باشیم. خروج خانواده مقامات در دوروز گذشته تاسف بار است شاید وسعت تنشها در کشور علت اصلی بوده چون عمق ماجرا هنوز کم است و قشر متوسط به تنشها نپیوسته است. دیشب کمی فضا امنیتی تر بوده و تهران منهای برخی ساعات نسبت به شنبه التهاب کمتری داشته است. سکه با افزایش و $ با کاهش شروع کرده و در ادامه افزایش یافته است.
صبح همگی بخیر
اوضاع بازار افتضاح شده و اکثر سهمها صف فروش دارند. یکمقدار سرعت تحولات دیشب زیاد شد و ناآرامی ها خشونت آمیز شد. متاسفانه افرادی که کف خیابان بودند هیچ سرمایه ای برای از دست دادن نداشتند و برای بعد از اعتراضات و خشونتها برنامه ای ندارند. شاخص کل بیش از 1500 واحد افت کرده تا این لحظه. این افت شاخص نشان میدهد درکنار اینکه گروهی در صف فروش قراردارند گروهی هم دارند می خرند یعنی خریدار فرصت طلب هم هست. به صفهای فروش اتک زدند. خواهشم از همه این هست که اسیرهیجانات یک عده اراذل و اوباش نشوند و اگر هم راهپیمایی میکنند مسالمت آمیز باشه باهدف تغییر رفتار دولت یا نظام ولی بهیچ وجه کسی به زیرساختهای مملکت آسیبی نزند با نیروهای انتظامی مدارا کنید جنبشی که باخشونت آغاز شود هیچ فایده ای ندارد شخصا بهیچ وجه درگیر این آشوبها نمی شوم حتی برای تماشا هم به خیابانهای شلوغ نمی روم و حاضر نیستم برای گرانی تخم مرغ انقلاب کنم. دغدغه های نسل ما بیشتر سیاسی است . آشوبگری و آتش زدن اماکن عمومی فقط نظم عمومی را بهم می زند و کشور را ویرانه میکند که هدف همه دشمنان همسایه ما همین است. اعتراض و انتقاد نسبت به گرانی به جاست و میتوان طی یک تجمع مسالمت آمیز به گوش مسئولان رساند. واقعا جنس معترضین سال 88 بسیار متفاوت بود و تا مدتها کسی به اموال عمومی آسیبی نمی زد ولی حالا روز اول آتش میزنند. حتی قشر متوسط حاضر نیست به این جنبش خشونت آمیز بپیوندد. تفاوت اقشار جامعه این است که قشر متوسط هم دغدغه سیاسی دارد و هم دغدغه اقتصادی, ولی قشر پایین دست جامعه فقط دغدغه اقتصادی دارد و اگر معاشش تامین شود حاضر نیست برای تغییر در جامعه حرکت یا اعتراضی کند ولو اینکه فساد بزرگی شده باشد. مثلث هشدار تعلیق در کنار نماد شرکتها در سایت تی اس ای برداشته شد. نرخ ارز رشد کرد یعنی امروز هم ناآرامی ها ادامه خواهد داشت.
صبح همگی بخیر
اتفاقات چندروز اخیر در کشور(تجمعات) و تسریع فرآیند اخراج از بورس شرکتها باعث وضعیت بدی در بازار شده و حتی سهمهای بنیادی صف فروش تشکیل داده اند. این تجمعات کار مخالفین دولت بوده و ترس امروز معامله گران بیش از حد و جو بازار هیجانی است. مهلت استفاده از حق تقدم کرازی به پایان رسیده و نمادش بسته شده. کم کم این هیجان فروش, فروکش می کند. در سایت تی اس ای در کنار نام نمادها علامت هشدار تعلیق نیز گذاشته شده اکثرا بعلت عدم ارائه گزارش حسابرسی بوده و باقی زیان ده ها هستن.
صبح همگی بخیر
با نزدیک شدن شاخص کل به 100هزار واحد کمی بازار اصلاحی شده و عرضه ها افزایش یافته. حق تقدم کرازی شنبه متوقف می شود امروز هم کرازی توانست صف خرید تشکیل دهد و به محدوده مقاومتی مهم کوتاه مدت رسیده مجددا. حق تقدم کرازی هم صف خرید شد.
وقت همگی بخیر
خساپا درمحدوده 100 فعلا حمایت می شود. کنور فعلا زیر 320 تومان گیر کرده هر زمان بتواند از این سطح عبور کند رشد ادامه داری خواهد داشت. کرازی در سه روز اخر افزایش سرمایه به مثبت کامل رسید. خودرو بالای 300 دوام نیاورد .
صبح همگی بخیر
کروی از 300 عبور کرد روی این سهم مثبت هستم. فسرب هم به سمت محدوده 360 تومان در حرکت است. خودرو منفی شده در محدوده 305-310 تومان دوباره برای نوسانگیری تحت نظر داشته باشید. خودرو به 305 تومان نزدیک شد. شاخص کل به 100 هزار واحد نزدیک شده و از این سطح هم بزودی عبور می کند. غدیر به مثبت کامل رسید هدف سهم 155-160 بوده که تا ماه فوریه خواهد رسید حداکثر. خمهر درحال عبور از 160 تومان است.
صبح همگی بخیر
فولاد به بالای 300 هم صعود کرد. شاخص خودرو و قطعات حدود 2500 واحد تا مقاومت خط روند نزولی فاصله دارد. حجم خریدهای لحظه ای در خبهمن بالاست و نوع خریدها مشکوک شده. بنظر بزودی باید شاهد ادامه روند صعودی سهم باشیم. ختوقا 170 تومان را به بالا شکست. هدف اول خگستر در میانمدت 440تومان است. نوع خریدها در خساپا هم مشکوک است و احتمالا طی روزهای اینده دراین سهم هم نوسانات مثبت داشته باشیم.
صبح همگی بخیر
خودرو به محدوده 300-305 برگشته است و درصورتی که طی هفته جاری بالای این سطح دوام آورد میتواند حمایت خوبی روی این سطح تشکیل دهد. خمحرکه در محدوده 160-170 میتواند تحت نظر باشد. در وملت محدوده 78تومان در کوتاه مدت مهم است درصورت عبور حرکت سهم تا هدف کوتاه مدت 84-85 میتواند ادامه پیدا کند.فولاد به 300 تومان رسید. با توجه به صعودی که ارفع داشته حد ضرر کوتاه مدت 450 تومان می تواند باشد. ومعادن در محدوده 210 تومان مقاومت سنگینی دارد. در خودرویی ها رنج مثبت کشیدند.