یکشنبه 28 مهر صبح
صبح همگی بخیر
برای امروز انتظار افزایش عرضه ها و حتی منفی شدن شاخص و بازار را دارم.شپنا در گزارش ششماهه خود پوشش ضعیف 33 درصدی داشته که روی گروهش تاثیر بدی میگذارد.پوشش شبریز کمی بهتر بوده و در ششماهه 167 تومان از 385 تومان را پوشش داده ولی درکل انتظار بازار از گزارش ششماهه این گروه بیشتر بوده. سرمایه گذاری پردیس در نه ماهه 67 تومان پوشش داده است که خوب بوده و درمیانمدت رشد خواهد کرد. برای پالایشی ها و فارس و حتی فولاد صف فروش چیده شد.دیروز همینجا نوشته شد که با رسیدن گزارشها ریزش شروع شود.پردیس صف خرید شد.
10:00 تا 11:00
اول صبح بنظر میرسید که این صفهای فروش هم کمی هیجانی باشد و خیلی از سهمها شایسته صف فروش شدن نیستند الان وضعیت کمی بهتر شده و باقی بازار متعادلتر دنبال میشود و مثبت های بازار بیشتر شده اند. پیش بینی بازی خودرو برای من خیلی سخت شده و هدفهایی که فکر میکردم بعد از یکسال به انها برسیم در کوتاه مدت دارد به انها میرسد ولی بازی خساپا خیلی قابل پیش بینی تر هست و راحت تر میتوان درکف قیمتی سوار سهم شد اما نسبت به خودرو خیلی کندتر هست هنوز هم معتقدم تثبیت سایپا بالای 170 تومان میتواند نشانه خوبی باشد و تازمانی که این سطح شکسته نشده مثبت هستم. شپنا یک شفاف سازی جدید مبنی بر راه اندازی واحد جدید بنزین سازی کرده که باعث شد ورق برگردد و صف فروش جمع شود و حتی ممکن است صف خرید شود. در وتجارت که صبح یکی از دوستان سوال کرده بود حد ضرر کوتاه مدتی ها 260 و 230 است و بستگی به قیمت خرید دارد اگر بالای 260 خریدید باحد ضرر 260 نگهداری به هدف اصلی نرسیده بود ولی از مقاومت 280 هم نتوانسته بود عبور کند و اگر از این سطح عبور کند به هدف 300-310 براحتی میتواند خود رابرساند.کلا پالایشی ها مستعد یک رشد دیگر تا گزارش سهم بعدی هستند. فولای اگر با توجه به وضعیت بازار زیر 850 باز شد بهیچ وجه فروشنده نباشید محدوده فروش 900-950 است و میتوان بعدا پایینتر خرید. گزارش کگاز رسید و 90 درصد سود92 را در ششماهه پوشش داده منتها تعدیل مثبت نداده است و جو سهم را بهم ریخته اما این شرکت پروژه شمس آباد را راه اندازی کرده و کوره شمس آباد این شرکت از آبان شروع به کار کرده که اثر خود را در گزارش نه ماهه خواهد گذاشت. خرید درمنفی کامل پالایشی ها بالاست.
11:00 تا 12:00
فقط ارزش یک شرکت(گوگل)در بورس نیویورک سه برابر ارزش کل بورس ایران هست.گویا توفیقی برای وزارت علوم معرفی نشده است.بعد از برگشت روحانی از نیویورک یک خبر روز درمیان در خبرگزاری ها اعلام میشود:"بان کی مون خواستار لغو تحریمها علیه ایران شد".فقط تناقضش اینجاست که وقتی رئیس جمهوری ما با بی احترامی در مراسم ضیافت بان کی مون شرکت نکرد چطور ایشان خواستار لغو تحریمهای ایران شده اند.
برچسبها: تحلیل در ساعت معاملات, احسان وفادار, تی اس ای اکسپرت, بورس اوراق بهادار تهران