یکشنبه 16 مهر صبح
اوضاع بازار جالب نیست. برخی سهمها به حمایت نفوذ کردند. خساپا به 100 تومان نزدیک می شود. ترس از خروج آمریکا از برجام باعث فشار فروش چندروزه در بازار شده و حمایتی هم از بازار نمی شود. امروز شاخص کل باید بیش از 800 واحد منفی می بود منتها با بلوک زنی فقط 400 واحد منفی است. آخروقت سهمها در منفی کامل معامله می شوند ولی صف فروش ندارند. شکسته شدن 100-105 در خساپا یک فاجعه برای کل بازار خواهد بود و باید از این سهم حمایت شود وگرنه دیگر سهمهای بزرگ هم حمایت می شکنند. در عرضه خارجی همه منتظر اخرهفته و سخنان ترامپ درمورد برجام هستند ودر داخل هم عده ای منتظر برخورد چکمه پوش ها با دولت درصورت خروج امریکا از برجام هستند. بحث نفوذ اخیر هم که قرار نبود عمومی شود و حالا عمومی شدن آن باعث درگیر شدن قوا شده. خیلی وقت پیش وقتی در سازمان نسبت به شاخص کل اعتراض کردیم گفتند که ما شاخص هم وزن را طراحی کردیم برای شما تحلیل گران تا مشکل شما رفع شود اگر با شاخص کل مشکل دارید از این به بعد شاخص هم وزن را بررسی کنید. بنظر حقوقیها بیشتر خریدار بودند ولی خریدشان فقط در منفی ومحدود بوده. شاید فردا فشار فروش کمتر شود.
برچسبها: تحلیل در ساعت معاملات