یکشنبه 27 فروردین
یادتان هست دوهفته پیش در تحلیل پیش بینی مذاکرات و شاخص گفتم بعد از پایان مذاکرات شاخص وارد کانال 27000 میشود. امروز این اتفاق افتاد و سروشانه سقف بزرگ شاخص شکسته شد.همانطور که قبلا گفته بودم در اوایل فروردین 89 هم این اتفاق افتاده بود و در آن روزها هیجان معاملات بسیار بالاتر بود. این اتفاق تاریخی دوباره تکرار شد. مذاکرات هم طبق پیش بینی نتایج اولیه داشت و زمان مذاکره بعدی هم درآن مشخص شد. ورود این اخبار مثبت به بازار موجب ایجاد جو مثبت بسیار هیجانی توام با احساس و دنباله روی شد. با وجود اینکه امروز قصد ادامه خرید بر چند سهم با واگرایی مثبت و نشانه های تکنیکالی مناسب داشتم ولی بادیدن فضای مسموم امروز که در کمتر از یکساعت شاخص بیش از 300 واحد افزایش یافت از خرید دست کشیدم چون معتقدم پس ازهر طوفانی آرامشی خواهد بود. بنابراین با توجه به رسیدن اسیلاتورها در سهامهای مطرح به منطقه هیجان خرید لذا روزهای آینده را با هیجان کمتر پیش بینی میکنم. فولاد صبانور قرار است فردا عرضه اولیه شود. سود این سهم 276تومان است و قرار است 24.000.000سهم عرضه شود در پایین ترین قیمت ممکن هم حداقل 30 میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد. به همین علت اول صبح که دیدم بازار احساسی دنبال میشود سریعا مطلبی برای احتیاط بیشتر نوشتم. انتظار ندارم بعد از این همه خبر مثبت شاخص شدیدا منفی شود ولی نباید انتظار جو هیجانی مانند امروز را هم داشت.سه شنبه و چهارشنبه هم بازار عرضه های زیادی بدلیل مهلت تسویه خواهد داشت. در پیش بینی سنگ آهنی ها در این دو روز موفق نبودم چون امروز شایعه ای مطرح شد مبنی بر این که احتمال دارد همزمان با افزایش نرخ بهره مالکانه نرخ سنگ آهن هم پلکانی افزایش یابد. ولی هر زمان که سازمان بورس اراده کند شفاف سازی در این زمینه می آید. و هر لحظه امکان دارد با یک شفاف سازی جلوی صعود هیجانی شاخص و رشد سنگ اهنی ها گرفته شود. بنابراین همانطور که قبلا گفتم حتما اسیلاتورهای هشداردهنده این گروه را درنظربگیرید. این که فولادیها قبل از فولاد صبا نور رشد میکنند شاید به این دلیل باشد که این عرضه به قیمت بالاتری انجام میشود. بهرحال ورود با توجه به شناور پایین منطقی بنظر میرسد ضمن اینکه کنور زیرمجموعه ومعادن هست. پس ومعادن هم در کانون توجه بازار است. جلسه استیضاح هم که قرار بود امروز پیگیری شود ولی همه 18 نفر امضای خود را پس گرفتند.پس چشم انداز یکماهه بازار فعلا مثبت است ولی امیدوارم مثل امروز شاهد رشد هیجانی بالای 300 واحدی در شاخص نباشیم چراکه همانطور که قبلا گفتم با رشد هیجانی شاخص سهمها در اولین مقاومت متوقف میشوند در حالی که شاخص به هدف نهایی خودرسیده است. سه میلیون حساب بانکی هم هک شده البته اتفاق خاصی نیفتاد چون اینجا ایران است و دید مدیران بلند مدت است!!! ولی اگر در هر کشور درجه سه اروپایی هم این اتفاق افتاده بود مسئولان از بالا تا پایین استعفا میدادند یا برکنار میشدند. قیمت بیلت فولادی هم در بازارهای جهانی چند دلار افزایش یافته. سقوط طلا ودلار هم تازه آغاز شده. بازار بورس با توجه به جمیع خبرهای مثبت محکوم به رشد است فقط سد را ه بازار را سه روز پیشرو (عرضه اولیه و مهلت تسویه)میبینم.
برچسبها: تحلیل روزانه بازار