1)
امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که یک چشم به کدال داشتیم و یک چشم به
خبر های اقتصادی ! اما کدال تکلیف بازار امروز را به کمک شبندر و زاگرس
یکسره ساخت تا آب پاکی بر روی انتظارات بازار از گزارش های 6 ماهه ریخته
شود و همین 2 گزارش کافی بود تا بازار به لاک دفاعی فرو رود. شاید اگر
جریان سنگین نقدینگی در بازار نبود ، امروز روزی بدتر از روز های بحران جنگ
احتمالی در سوریه را به چشم می دیدیم. در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل
با افت 638 واحدی روبرو شد و به مرز روانی 73.000 واحدی بازگشت. در افت
شاخص ، نمادهای پالایشی ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ساعت 22:24  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:0صبح همگی بخیر
گزارش زاگرس افتضاح بود و 250 تومان فقط در ششماهه پوشش داده بود. شبندر هم در ششماهه 109 تومان پوشش داده که بالاخره همه شایعات این سهم نقش بر آب شد.وصنا فعلا نوسان خوبی داشته و به اولین هدف خواهد رسید. غدیر با 8 تومان تعدیل مثبت سود 92 را 118 تومان اعلام کرد و در نه ماهه 17 تومان پوشش داده که بنظر گزارش معقولی است.
10:00 تا 11:00
کم کم سهمهایی که در مهرماه در فاز اصلاحی بودند(سهمهای کوچکتر) در آبان ماه به فاز صعودی میرسند اما نباید انتظار حرکت دست جمعی داشت.وصنعت در 9ماهه 110 تومان سود پوشش داده است واقعا کسی فکر میکرد که همان وصنعت 100 تومانی پارسال بتواند در نه ماهه امسال 110 تومان سود پوشش دهد؟
11:00 تا 12:00
خگستر نمودار خوبی دارد و میتوان باحد ضرر 230 دراین سهم خریدی مختصر داشت و هدف اول را 275 درنظر بگیرید.خگستر سود 92 را قبلا 52 تومان اعلام کرده بود که 76 درصد آنرا در ششماهه پوشش داده است.صفهای فروش در پالایشی ها هم برجا ماند.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات
+ نوشته شده در سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:59  توسط احسان وفادار
|
روز یکشنبه از سهام گوگل نوشتم اینجاو دیشب یک ویروس از گوگل وارد سیستمهای ما شد و کلا باعث از بین رفتن سکتور صفر همه هارددیسکهای ما شد که متاسفانه دیگر قابل استفاده نبودند و دیشب و امروز صبح نتوانستم بازار را چک کنم.
+ نوشته شده در دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ساعت 19:2  توسط احسان وفادار
|
1)
بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که انتظار می رفت بازار نیمه اول سختی
را داشته باشد اما تحرکات مثبت در گروه خودرویی و غول بزرگ بازار ( تاپیکو )
و همچنین گزارش فراتر از انتظار فولاد مبارکه باعث شد تا بازار خیلی زود
منفی تلخ روز گذشته را فراموش کرده و شرایط طور دیگری رقم خورد. حتی اگر
شبندر و شپنا نبودند شاخص می توانست بیش از 500 واحد هم رشد نماید. این روز
ها بازار ارتباط تنگاتنگی بین خود و کدال حس می کند !! در نتیجه معاملات
امروز ، شاخص کل با رشد 300 واحدی به کار خود خاتمه داد و ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ساعت 16:55  توسط احسان وفادار
1) شاخص کل پس رشد سنگین روزهای گذشته ،
امروز سنگین ریخت !! شاید هنوز چشم هایمان به این اعداد و ارقام عادت نکرده
باشد ولی باید پذیرفت که شاخص 70.000 واحدی رشد و افت 1.000 واحدی را هم طلب
می کند و باید با اعداد و ارقام کوچک خداحافظی کرد! این مسئله را مدیون 2
عامل : جریان سنگین نقدینگی در بازار و چشم انداز مثبت سیاسی هستیم. در
نتیجه معاملات امروز ، در حالی شاخص کل افت بیش از 1.200 واحدی را تجربه می
کرد که در پایان به لطف ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ساعت 16:38  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
برای امروز انتظار افزایش عرضه ها و حتی منفی شدن شاخص و بازار را دارم.شپنا در گزارش ششماهه خود پوشش ضعیف 33 درصدی داشته که روی گروهش تاثیر بدی میگذارد.پوشش شبریز کمی بهتر بوده و در ششماهه 167 تومان از 385 تومان را پوشش داده ولی درکل انتظار بازار از گزارش ششماهه این گروه بیشتر بوده. سرمایه گذاری پردیس در نه ماهه 67 تومان پوشش داده است که خوب بوده و درمیانمدت رشد خواهد کرد. برای پالایشی ها و فارس و حتی فولاد صف فروش چیده شد.دیروز همینجا نوشته شد که با رسیدن گزارشها ریزش شروع شود.پردیس صف خرید شد.
10:00 تا 11:00
اول صبح بنظر میرسید که این صفهای فروش هم کمی هیجانی باشد و خیلی از سهمها شایسته صف فروش شدن نیستند الان وضعیت کمی بهتر شده و باقی بازار متعادلتر دنبال میشود و مثبت های بازار بیشتر شده اند. پیش بینی بازی خودرو برای من خیلی سخت شده و هدفهایی که فکر میکردم بعد از یکسال به انها برسیم در کوتاه مدت دارد به انها میرسد ولی بازی خساپا خیلی قابل پیش بینی تر هست و راحت تر میتوان درکف قیمتی سوار سهم شد اما نسبت به خودرو خیلی کندتر هست هنوز هم معتقدم تثبیت سایپا بالای 170 تومان میتواند نشانه خوبی باشد و تازمانی که این سطح شکسته نشده مثبت هستم. شپنا یک شفاف سازی جدید مبنی بر راه اندازی واحد جدید بنزین سازی کرده که باعث شد ورق برگردد و صف فروش جمع شود و حتی ممکن است صف خرید شود. در وتجارت که صبح یکی از دوستان سوال کرده بود حد ضرر کوتاه مدتی ها 260 و 230 است و بستگی به قیمت خرید دارد اگر بالای 260 خریدید باحد ضرر 260 نگهداری به هدف اصلی نرسیده بود ولی از مقاومت 280 هم نتوانسته بود عبور کند و اگر از این سطح عبور کند به هدف 300-310 براحتی میتواند خود رابرساند.کلا پالایشی ها مستعد یک رشد دیگر تا گزارش سهم بعدی هستند. فولای اگر با توجه به وضعیت بازار زیر 850 باز شد بهیچ وجه فروشنده نباشید محدوده فروش 900-950 است و میتوان بعدا پایینتر خرید. گزارش کگاز رسید و 90 درصد سود92 را در ششماهه پوشش داده منتها تعدیل مثبت نداده است و جو سهم را بهم ریخته اما این شرکت پروژه شمس آباد را راه اندازی کرده و کوره شمس آباد این شرکت از آبان شروع به کار کرده که اثر خود را در گزارش نه ماهه خواهد گذاشت. خرید درمنفی کامل پالایشی ها بالاست.
11:00 تا 12:00
فقط ارزش یک شرکت(گوگل)در بورس نیویورک سه برابر ارزش کل بورس ایران هست.گویا توفیقی برای وزارت علوم معرفی نشده است.بعد از برگشت روحانی از نیویورک یک خبر روز درمیان در خبرگزاری ها اعلام میشود:"بان کی مون خواستار لغو تحریمها علیه ایران شد".فقط تناقضش اینجاست که وقتی رئیس جمهوری ما با بی احترامی در مراسم ضیافت بان کی مون شرکت نکرد چطور ایشان خواستار لغو تحریمهای ایران شده اند.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:53  توسط احسان وفادار
|
1) بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که
جو مثبت حاصل از مذاکرات 1+5 روبروی فشار سازمان بورس در جهت متعادل شدن
بازار قرار گرفت. در نتیجه معاملات امروز ، در حالی شاخص رشد بیش از 1.700
واحدی را تجربه کرده بود که فشار سنگین عرضه ها از رشد او کاست و در نهایت
به حد نصاب ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ساعت 16:35  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
مذاکرات هسته ای نتایج مثبتی تا اینجا داشته و ایران حاضر شده امتیازات خوبی به غرب بدهد و درمقابل طرف غربی هم حاضر شده طرح گام به گام حذف تحریمها را تدوین کند بنابراین اخبار حاشیه بازار مثبت است.شاراک هم تعدیل بالای 70 درصد داده و دوباره هیجان را به گروه پتروشیمی برگردادنده است.فشار تسویه در نیمه دوم بازار شاید خود را نشان دهد. تثبیت سایپا بالای 170 تومان همچنان که روز چهارشنبه اینجا نوشتم نشانه خوبی است و اولین هدف با تثبیت بالای این سطح محدوده 200-205 تومان محسوب میشود. بانکی ها خودرویی ها و طبق معمول پالایشی ها امروز روند خوبی دارند.
10:00 تا 11:00
فارس فردا آخروقت برای مجمع متوقف میشود و در مجمع حداقل 40 تومان سود تقسیم میکند.وبشهر هم نمودار خوبی دارد و دراین سهم فروشنده نباشید موج صعودی بعدی درهمین چندروز آغاز میشود.نمودار غمارگ هم همانطور که یکی از دوستان نوشته بود خوب هست و شکسته شدن 1020 نشانه صعود سهم خواهد بود.
11:00 تا 12:00
حجم عرضه ها در شبندر هرچه به گزارش ششماهه سهم نزدیک تر شویم بیشتر خواهد شد و ریسک سهم هم دراین دوسه روز افزایش میابد.نمودار فاسیمن هم خوب هست و حدودا 100 تومان دیگر میتواند رشد کند. پیش بینی من این است که بعد از رسیدن همه گزارشها سهمهای بزرگ شروع به ریزش خواهند کرد.بازی شبندر شاید تا گزارش که دوسه روز دیگه منتشر میشود ادامه داشته باشد بهرحال ریسک سهم بالاست و هر اقدامی دل شیر میخواهد.عرضه ها در کلیه گروهها در مثبت کامل زیاد شده است. صعود 1600 واحدی شاخص خطرناک است.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:57  توسط احسان وفادار
|
این تحلیل در تاریخ 9 مهرماه روی سایت tseexpert.ir قرار گرفته بود و در اینجا فقط بعنوان نمونه گذاشته شده است.لینک تحلیل روی سایت:http://tseexpert.ir/post.aspx?id=718 میباشد که میتوانید از این لینک تحلیل کامل را مرور کنید.
تحلیل تکنیکال وتجارت(بانک تجارت)
بانک تجارت نهایتا تا روز چهارشنبه میتواند واگرایی زمانی بدهد و صعودی شود در صعود اولین هدفش سقف قبلی در 260 تومان خواهد بود.شرط تایید واگرایی زمانی تثبیت بالای 230 تومان است.لذا اگر خرید میکنید بصورت پله ای و باحد ضرر 230 باشد.چهارشنبه اولین واگرایی زمانی سهم میتواند تایید شود و حتی کمی زودتر یعنی همین امروز متعادل رو به بالا شود لذا برای خرید پله ای تحت نظر داشته باشید.هدف دوم در این سهم درصورت شکسته شدن 260 به بالا محوده 300-340 تومان محسوب میشود. پیشنهاد ما خرید دراین سهم درمحدوده نزدیک 230 تومان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و باحد ضرر 230 تومان و با اهداف اولیه و ثانویه اعلام شده است. احتمال تاخیر در زمان صعود سهم هست لذا با حد ضرر 230 سهام خریداری شده را نگهداری کنید و احتمال دارد در موعد زمانی بعدی موج بعدی شروع شود ولی سطح خرید همین محدوده 230 تومان است.زمان تاخیر نهایتا 7 روز کاری است.

وتجارت روز سه شنبه با 11 میلیون سهم صف خرید در قیمت 263 تومان معامله میشد.
برچسبها:
تحلیل روزانه بازار
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ساعت 21:7  توسط احسان وفادار
1)
این روز ها جریان سنگین نقدینگی در بازار تمام تحلیل ها و پیش بینی ها را
در خود حل کرده و با قدرت تمام گام به سوی قله های بالاتر بر می دارد. روزی
را به خاطر دارم که وقتی شاخص رشد بیش از 1.000 را به ثبت رساند همه اهالی
بازار مست و سر خوش از این اتفاق از خود بی خود شده و می رقصیدند اما این
روز ها در بازار مشاهده می کنیم که طی 4 روز کاری بیش از 4.000 واحد شاخص
رشد می کند و دیگر این امر عادی شده است هر چند که این رشد بر عهده چند
نماد شاخص ساز شکل می گیرد و این روز ها پول حرف اول را می زند !! این روز
ها جریان نقدینگی سیل عظیم عرضه ها را می بلعد سازمان بورس در مقابل این
جریان تسلیم شده و فقط آرزوی یک خبر نامید کننده دارد تا بتواند این اسب
سرکش را مهار کند !! اما چشم انداز مثبت قدرت این نقدینگی را چند برابر
ساخته و کسی جلودار آن نیست !! شاخص کل در نتیجه معاملات روز سه شنبه با یک
رشد 1.300 واحدی دیگر روبرو شد و پر قدرت از کانال 72.000 واحدی گذشت و به
رکورد جالب توجه 72.766 واحدی دست یافت. این روز ها خلیج همیشه فارس ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ساعت 15:19  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
کرماشا سود خود را با تعدیل مثبت 5 درصدی 202 تومان اعلام کرده و در ششماهه 120تومان(60درصد) پوشش داده است در این گزارش نرخ کود اوره 320 دلار درنظر گرفته شده است. سایپا نمودار خوبی دارد و اگر بتواند مدتی بالای 170 تومان بماند موج صعودی جدید آغاز میشود شکسته شدن 170 به پایین هم نشانه خوبی نیست.کرماشا صف خرید شد.واتی در محدوده حساسی تشکیل صف خرید داده است. در مورد پالایشی ها هنوز پیشنهاد من نگهداری تا گزارشهاست با وجود اینکه شبندر به هدف کوتاه مدت رسیده بود.
10:00 تا 11:00
مپنا اگر نتواند هفته آینده از 800 عبور کند کمی کارسخت میشود و میتواند وارد فاز اصلاحی شود.
11:00 تا 12:00
حرکت بانک ملت هم شروع شد.تحلیل بانک ملت آخرهفته گذشته و تحلیل بانک تجارت و پارسیان دوهفته پیش گذاشته شده بود.بانک تجارت درمحدوده 230 تومان پیشنهاد خرید شده بود وامروز به هدف اول رسید و به سمت هدف دوم خود در حرکت است.عصر امروز نمودار چند بانکی بعنوان نمونه روی بلاگ قرار میگیرد.قچار نزدیک 570 تومان چشمک میزند.بلندمدتی ها وسپه و وخارزم را در کف قیمتی هفته آینده تحت نظر بگیرند. روند کلی اونس طلا نزولی است ما از قیمت 1360 دلار روی انس طلا موقعیت فروش خود را باز نگهداشتیم و در این لحظه قیمت در محدوده 1260 دلار است یعنی1000 پیپ تا اینجا و 800 پیپ دیگر تا آخر اکتبر و این به معنی این است که شما با سرمایه 300 دلاری فقط در این موج میتوانستید 1800 دلار سود کنید. تثبیت سایپا بالای 170 نشانه خوبی است. بانکی ها همه صف خرید تشکیل دادند.زمانی که در تحلیلی نوشته میشود درجازدن سهم در این محدوده نشانه خوبی است بهمین دلیل است که اتلاف وقت روی حمایتهای مهم بالاخره باعث صعود خوب سهم میشود. مذاکرات ژنو آغاز شده.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ساعت 9:1  توسط احسان وفادار
|
1) بازار بورس همچنان افسار گسیخته و با
افزایش عرضه ها به رشد خود ادامه می دهد. ما نیز روز گذشته پیش بینی کردیم
که بازار شرایط عرضه ها را در پیش دارد. این اتفاق افتاد اما در مثبت های
بازار !! بزرگان دست از عرضه بر نمی داشتند و همچنان افزایش عرضه ها در
کنار خبرهای مثبت باعث نگرانی در بازار شده است. همانطور که مشاهده کردیم
بازار هر چه به ساعت 12 نزدیک تر می شد ، فشار فروش بیشتر خودنمایی می کرد.
در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل در شرایطی با رشد 520 واحدی روبرو شد که
در پایان بازار صف خریدی در بازار رویت نمی شد و اکثر نماد ها از گروه های
مهم قرمزپوش بودند !! شاخص با این رشد به حد نصاب جدید 71.472 واحدی رسید.
سکو های اول و دوم نماد های تاثیرگذار بر روی شاخص به مانند روز گذشته
متعلق به فارس و ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ساعت 16:55  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
پارسان تعدیل مثبت 10 درصدی خود را دیروز اعلام کرد و برای سال جاری 194 تومان پیش بینی کرده و در نه ماهه 49 درصد را پوشش داده است.اکثر پالایشی ها طی شفاف سازی نامه شرکت پخش و پالایش را فاقد وجاهت قانونی دانستند. قبلا درمورد احتمال اصلاح بازار بعد از رسیدن گزارشهای ششماهه همینجا نوشته شده بود. در آستانه مذاکرات هسته ای شش زندانی دیگر آزاد شده اند.در خرید عجله نکنید. بریک اوت صعودی تایم های پایین شبندر هدف 1730 را نشان میدهد و اگر قدرت لازم را داشته باشد به این هدف هم میتواند برسد. صف خرید شدن شبندر کسی را غافلگیر نکرد ولی صعود مپنا همه را غافلگیر کرد.
10:00 تا 11:00
عرضه ها در بازار در حال کاهش است و کم کم تقاضا بیشتر شده دیروز یک مطلب ساده نوشته شد که باحد ضرر نگهداری درواقع وقتی تا هدف ها فاصله داریم نباید عجولانه تصمیم گیری کرد.شسینا هم آرام آرام به سمت 1000 تومان میخزد.ونفت در بازار مثبت پرعرضه بود و در بازار منفی عرضه ای ندارد. شپترو شکار هفته پیش بود که تو بازار منفی دیروز صعودش شروع شده بود. رتاپ را یادتان هست از یکماه پیش فقط یک عدد دادم 650 و حالا به این سطح نزدیک شده علتش بازیگردانی است که نمیخواهد حقیقی نوسانگیر در سهم بماند.
11:00 تا 12:00
فولاد مبارکه صعود شد هدف کوتاه مدت این سهم 450 تومان بوده.فولاد در مدت چند دقیقه صف خرید شد.گزارش عالی فولای هم از راه رسید.فولای در ششماهه 114 تومان پوشش داده است یعنی بیش از سود کل سال(96تومان) در ششماهه. ماجرای فولای فروش یکی از زیرمجموعه ها بنام ایساتیس پویا بود که پارسال گفته شد درصورت فروش قطعی سودش برای سال 92 منظور خواهد شد و بیشتر سود ششماهه غیر عملیاتی است بنابراین سهامداران فولادی های دیگر جوگیر نشوند و با این اوصاف فولای تا آخرسال حداقل 150-160 تومان سود خواهد ساخت.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:59  توسط احسان وفادار
|
1) امروز در درصدهای مثبت بازار به شدت
عرضه کننده بود. عواملی همچون در سود بودن ، شیطنت های خبرگزاری فارس ،
نزدیک شدن به مذاکرات 1+5 و عرضه های دستوری سبب آن شد که در بازار امروز
فشار عرضه بر تقاضا غلبه کرده و بازار بوی خون بگیرد !! شاخص کل که در همان
یک ساعت ابتدای بازار با رشد چشم گیر 1.300 واحدی روبرو شده بود و جفت پا از انتهای کانال 69.000 واحدی به کانال 71.000 واحدی پریده بود ، به یک
باره پس رفت !! گویی بازار نتوانست این اعداد و ارقام را هضم کند !! در
نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل با رشد 1.247 واحدی ، پس از بوسه به کانال
71.000 واحدی ، به انتهای کانال 70.000 واحدی بازگشت و در رقم 70.951 واحدی
آرام گرفت ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ساعت 15:46  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
گزارش شپدیس بر خلاف انتظارها معمولی بود و همان 450 تومان اعلام شده قبلی را مجددا برای سال 92 تایید کرد بدون تعدیل.تمحرکه هم از زیان خارج شد و تعدیل مثبت داد.امروز احتمالا جو پرعرضه ای خصوصا در گروه پتروشیمی در ابتدای بازار خواهیم داشت.صف خرید شبندر و فارس شاید برای شما تکراری باشد ولی صف خرید شدن بانک تجارت امروز برای شما شاید تازگی داشته باشد.شپترو هم امروز صعودی نشان داد.حفاری را این هفته تحت نظر داشته باشید.گروه بانکی روی حمایتهای خود درجا میزنند و حرکت خود را مانند وتجارت ناگهان شروع میکنند لذ این گروه را هم تحت نظر داشته باشید اگه در مذاکرات روز سه شنبه پیشرفتی داشته باشیم گروههای بانکی و حمل ونقل و تجهیزاتی یک موج جدید خواهند داشت.نرخ گاز 13 سنتی(325 تومانی) پتروشیمی ها هم گویا تکذیب شده.
10:00 تا 11:00
عرضه ها در بازار خیلی بیشتر شده و صفهای خرید را عرضه کردند.کسانی که امروز برای فروش و قرار گرفتن درصفهای فروش عجله میکنند و سوالات درمورد فروش مطرح میکنند چرا باید ظرف 24 ساعت بدون هیچ خبر خاصی تغییر موضع بدهند و از خریدار به فروشنده تبدیل شوند و فقط باجو بازار حرکت کنند تحلیل برای همین روزهاست یعنی اگر حد ضرری درهنگام خرید تعیین کردید با حد ضرر تا هدف قیمتی نگهداری کنید.خرید وفروش بدون استراتژی یعنی خرید در بازار مثبت و فروش در بازار منفی که همیشه 99 درصد کسانی که به این شیوه معامله میکنند شکست میخورند و اگر چنین سرمایه گذارانی در فارکس معامله کنند سرمایه شان را در چندروز از دست میدهند.
11:00 تا 12:00
یادتان هست دیروز دوباره آخروقت نگران شدم این هم نتیجش کلا بازار هیجانی فقط برای آماتورها خوب هست ولی اگر دقت کنید کسانی که سابقه بیشتر دارند در اطراف شما وقتی بازار هیجانی میشود ناراحت میشوند.گزارش پتروسینا یکی از زیرمجموعه های تاپیکو هم رسیده بود که ضرر سنگینی شناسایی کرده و روی سهم تاثیر داشت.یک نکته ساده هرزمان دیدید که مسولان بورس بعد از مدتی رشد در رسانه ملی مصاحبه میکنند و رشد شاخص را به پای خود مینویسند بدانید اصلاح در پیش است یعنی استفاده مورد نظرشان را از رشد بازار کرده اند.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:52  توسط احسان وفادار
|
1) بازار امروز علیرغم پیش بینی ها ، با
یک رشد خیره کننده مواجه شد. در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل موفق شد با
رشد خیره کننده 1.242 واحدی از نیمه های کانال 69.000 واحدی هم گذر کند و
به رکورد جدید 69.703 واحدی دست یابد. این روز ها بازار سرمایه در کانون
توجهات رسانه ها قرار گرفته و شاخص های بازار بورس و فرابورس برای سرمایه
گذاران خود تاس های جفت 6 می آورند. در رشد چشم نواز شاخص کل ، نماد های
معاملاتی ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ساعت 16:15  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
شبندر در جواب نامه چندروز پیش شرکت پخش و پالایش مبنی بر واریز مابه التفاوت مورد نظر طی شفاف سازی به شرکت پالایش اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی اعلامیه بدون پشتوانه قانونی منتشر نکند یعنی پالایشی ها موضوع پرداخت مابه التفاوت را قبول ندارند و هیچ مبلغ اضافه ای به حساب خزانه داری واریز نخواهند کرد. وصنا را با توجه به تعدیل مثبت زیر مجموعه ها تحت نظر بگیرید هنوز حرکت اصلی خود را شروع نکرده است و شاید چندروزی درجا بزند و به نظر موجی در راه باشد ولی نمودار زمانی سهم اگه نکته ای داشت تا چندروز آینده گذاشته میشود. پیشنهاد دوم من نگهداری وپترو باحد ضرر 200 و نگهداری وبوعلی با حد ضرر 155-160 تومان برای سهامداران فعلی شرکتهای اشاره شده است نمودارهای بنظر خوبی دارند ولی هنوز زمان شروع حرکت اصلی نرسیده و نمودارهای زمانی بعدا گذاشته میشوند از درجا زدن ها خسته نشوید مگر اینکه حد ضررتان فعال شود.هدف پتروشیمی کرمانشاه محدوده 990-1000 تومان است لذا باحد ضرر این سهم را نیز میتوانید نگهداری کنید.
10:00 تا 11:00
نمودار فباهنر هم بدنیست.صعود وصندوق به بالای 600 نشانه خوبی است.عبور فولاد از 400 و تثبیت ومعادن بالای 800 نشانه خوبی است منتها اگر گزارشهای هفته آینده به این اندازه که بازار انتظار دارد خوب نباشد درسر ساز خواهد شد و فاز اصلاحی شروع میشود.وصنا هم صف خرید شد و برای بار دوم هنوز صف سهم پا برجا مانده است. دوستانی که در مورد وسپه سوال میکنند این سهم اولین هدف صعودی اش 265 تومان است. وصنعت ما هم برای دومین بار تشکیل صف خرید کوچکی داده است. شبندر امروز آرام و بی سروصدا رشد میکند تا تشکیل صف دهد. رمپنا صف خرید شد حدود 45 دقیقه یا یکساعت پیش تحلیلش روی سایت قرار گرفته بود.
11:00 تا 12:00
شپدیس امروز پرعرضه وپرتقاضا بود هدف سهم تثبیت بالای2000 تومان است. سه شنبه دور جدید مذاکرات هسته ای در دولت جدید آغاز میشود که راه را برای بازار روشنتر میکند.ذوب بالاخره درحال خروج از باند خسته کننده خود است معمولا زمانی که یک باند خسته کننده دریک سهم داریم صعود بعد از شکسته شدن باند بزرگ هست بهرحال اولین هدف ذوب 425-430 میتواند باشد و درصورتی که قدرت لازم را داشته باشد تا هدف بعدی یعنی 480 تومان بی دردسر صعود میکند.اینهم از صعود بی دردسر شبندر. مخابرات هم بی سروصدا نوسان میدهد.دوباره همان قصه تکراری و رشد بالای 1000 واحدی شاخص و افزایش نگرانی ما.توریل شفاف سازی کرد و بابت خرید یک شرکت جدید حدود 15 درصد تعدیل مثبت دارد طی یکماه گذشته یک رالی بالای 50 درصدی را آغاز کرده و هنوز هم میتازد یک تعدیل مثبت دیگر به جمع تعدیلهای سهامداران این شرکت اضافه کنید.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ساعت 9:5  توسط احسان وفادار
|
1) این روز ها حقوقی
ها و حقیقی
ها معاملات سنگینی را در بازار به نمایش می گذارند. روز چهارشنبه گروه
پتروشیمی با ارسال گزارش های 6 ماهه در صدر توجه بازار قرار گرفت. شاخص کل
در آخرین روز کاری هفته با کمک گلادیاتور های خود رشد 956 واحدی را به ثبت
رساند و موفق شد ضمن عبور از قله 68.000 واحدی به ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ساعت 20:4  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
بازار امروز در عین مثبت بودن پرعرضه هم خواهد بود. توقف خراسان گروه پتروشیمی رت دوباره بیدار کرده است. افزایش سرمایه ونوین از سود انباشته دیروز روی کدال امد بنابراین در وبشهر فروشنده نباشید البته یک اصلاح نهایتا 10 درصدی احتمالا درسهم داشته باشیم.کهمدا روز یکشنبه برای مجمع بسته میشود.
10:00 تا 11:00
مطلبی درمورد کهمدا روی سایت گذاشته شد سهامداران این شرکت مطالعه کنند. وتوشه هم صف خرید شده و بسمت هدف بعدی حرکت میکند. جو هیجانی باعث تشکیل صفهای خرید متعدد در بازار شده و هفته آینده زیر سایه گزارش های ششماهه بازار میتواند بهتر از این باشد اما بعداز گزارشها کمی بازار شاید استراحت داشته باشد.بازار هیجانی امروز روز شنبه جای خود را به تردید میتواند بدهد. ونوین امروز برای افزایش سرمایه متوقف میشود. شخارک هم امروز برای تعدیل بسته و کم کم پازل پتروشیمی ها تکمیل میشود.
11:00 تا 12:00
کسانی که قصد مجمع رفتن با کهمدا ندارند میتوانند کم کم در مثبت هااز سهم خارج شوند.ومعادن به 800 رسید. عاقبت صبر سهامداران شپدیس نتیجه داد.نمودار وسپه هم بد نیست منتها حد ضرر این سهم 240 تومان است و هدف 6-7 درصد بالاتر. یک جمله بسیار ساده هست که میگوید "با روند همراه شوید" این جمله یعنی ابتدا روند سهم را تعیین کنید و بعد فقط درجهت روند معامله کنید اگر تقاضا بیشتر هست درجهت خرید معامله کنید وگرنه خریدنکنید در بازارهای جهانی خیلی سریع با مشاهده یکساعته بازار جهت بازار مشخص میشود و در بازار بورس جهت رو طی یک الی سه روز میتوان براحتی تشخیص داد.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ساعت 9:6  توسط احسان وفادار
|
1) این روز ها بازار با یک اصلاح کوچک
مجددا بر مدار رشد باز می گردد اما سردرگمی و نوسان گیری به وضوح در بازار
دیده می شود و دلیل این مطلب هم انتظار سرمایه گذاران به گزارش های 6 ماهه
ای است که به زودی به بازار مخابره می شود اما جریان سنگین نقدینگی طراوات و
شادابی خاصی به بازار بخشیده که همین مسئله دیدگاه کلیه اهالی بازار را به
آینده روشن نگاه داشته است. در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل توانست با
رشد 486 واحدی ، نیمه های کانال 67.000 واحدی را درنوردد. این روز ها شاخص
مدیون جریان نقدینگی در نماد هایی همچون فارس و شبندر است. فارس که ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ساعت 17:24  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
وسپه در نه ماهه 45 تومان پوشش داده است.در مورد درامد ناشی از تفاوت نرخ نفت خام دریافتی در سال 91 با ارز مرجع و نرخ محصولات فروخته شده با ارز مبادله ای شفاف سازی شده و گویا پالایشی ها باید مابه التفاوت را به حساب خزانه داری واریز کنند.با توجه به این اطلاعیه نگهداری گروه پالایشی بسیار پرریسک است http://codal.ir/Reports/DownloadFile.aspx?ID=PTtyqIVWsSRolabbazyACw%3d%3d.متاسفانه امروز اینترنت ما زیاد قطع و وصل میشود توصیه میکنم به همه دوستان اگر اینترنت پارس آنلاین دارید این شرکت را تحریم کنید و ازماه آینده شرکت خدمات اینترنتی خود را تغییر دهید.
11:00 تا 12:00
چیزی که مسلم هست اینست که شبندر درحال جمع آوری است یعنی این شفاف سازی امروز ممکن است چندروز دیگر تکذیب شود بنابراین سهام خود را باحد ضرر فعلا نگهداری کنید.ممکن است فردا صبح برای سهم قبل از بازار صف فروش هم بچینند ولی مادامی که بازیگران اصلی از سهم خارج نشده باشند افت زیاد ندارد.امروز متاسفانه سرعت ما فوق العاده پایین هست و فرصت پاسخگویی در ساعت معاملات ندارم و عذرخواهی میکنم اگر سوالی را میشد پاسخ داد جواب میدهم وگرنه بقیه را با عرض معذرت بدون جواب تایید میکنم.پتروشیمی خراسان به هدف الگوی صعودی خود رسید و فردا به یک مرز روانی مهم برخورد میکند.کلا وضعیت پتروشیمیایی ها امروز خوب بود.شیراز هم به 1000 رسید.کروی هم شفاف سازی کرده که رای دادگاه برعلیهش صادر شده ولی اثر این رای مشخص نیست و البته صفش آخروقت جمع شد.ماندن در ذوب هم اعصاب فولادی میخواهد.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:58  توسط احسان وفادار
|
1) بازار امروز بعد از یک دوره رشد با یک
استراحت کوتاه روبرو شد که به نظر می رسد از روز آینده مجددا شرایط رو به
بهبودی باز گردد. در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل که بیش از 100 واحد
افت را تجربه کرده بود در دقایق پایانی به لطف برخی نماد ها از جمله فارس
توانست رشد 22 واحدی را به ثبت رسانده و شاخص را بر تخت 67.000 واحدی
بنشاند. فارس با تاثیر ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ساعت 16:28  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
واتی با شفاف سازی خود همه را غافلگیر کرد و هیچ سودی بابت فروش زیرمجموعه شناسایی نمیکند. وبانک تعدیل مثبت خواهد داشت لذا به این زودی از سهم خارج نشوید.شکربن هم با عبور از سقف قبلی سرعتش بیشتر شده و بازدهی کوتاه مدت خواهد داشت. درحتاید فروشنده نباشید و باحد ضرر جدید نگهداری کنید سایرین هم میتوانند باحد ضرر 600 تومان دراین سهم کمی خرید کنند و حدود 10 درصد دیگر در کوتاه مدت جای رشد دارد.
10:00 تا 11:00
در اکثر گروهها عرضه بیشتر از تقاضاست بغیر از لاستیکی ها و نسوزهاو تکسهمها.علت اینکه یک روز بازار مثبت و یک روز منفی است یک جو تردید و انتظار است یعنی نزدیک شدن به گزارشهای ششماهه کم کم باید به بازار جهت بدهد حالا اگر گزارشهای گروههای بزرگتر محتاطانه باشد بازار اصلاحی میشود وگرنه میتواند منجر به ایجاد هیجان مثبت در بازار شود.درکل اگر گزارشها محتاطانه باشد سهامهای کوچکتر دوباره روی ریل بازدهی و رالی میافتند.
11:00 تا 12:00
اندر مزایای تعیین حد ضرر برای سهم جانماندن از صعود یکباره سهم هست فارس در اینمدت با حدضرر 1200 پیشنهاد به نگهداری شده بود که امروز تا این لحظه توانسته صف خرید تشکیل دهد.صف وبانک هم حفظ شد.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:54  توسط احسان وفادار
|
1) این روز ها در صنایع مختلف بورسی شاهد
هستیم که پول ها دائما در گردش بوده و از این گروه به آن گروه کوچ می کنند.
چشم انداز مثبت به همراه وجود نقدینگی سنگین در بازار باعث شده تا تحرک
پول در بازار فزونی یابد ضمن اینکه بازار به نسبت گذشته رفتار های منطقی
تری نسبت به داد و ستد سهام از خود به نمایش می گذارد. همانطور که امروز
مشاهده کردیم فشار فروش بر روی گروه پالایشی در کنار کمبود خریدار باعث شد
امروز این گروه به تعادل رسیده و برخی از نوسان گیران و حقوقی ها اقدام به
شناسایی سود کنند. اما اواخر وقت معاملات امروز ، توجهات به گروه خودرویی
بازگشت. دیروز در مورد اخبار این گروه با هم صحبت کرده بودیم. در نتیجه
معاملات امروز ، شاخص کل با رشد 335 واحدی در یک قدمی کانال 67.000 واحدی
ایستاد. البته برای دقایقی ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ساعت 15:45  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
شسینا وارد باند 900 شد.شبندر وارد باند 1500 شد و یک صعود خاطره انگیز تا گزارش ششماهه ثبت خواهد کرد. بانکی ها با رسیدن به سطوح حمایتی مهم متعادل شدند.ونفت هم با اقتدار وارد باند 200 شد.شکربن به دومین هدف خود رسید.خودرویی ها هم متعادل رو به بالا هستند.در شبندر باید یک حد ضرر جدید و بالاتر تعیین کنید تا سودتان حفظ شود و باحد ضرر جدید نگهداری کنید دقیقا کاری که روی موج بزرگ چندماه پیش انجام دادیم وهمچنین میتوانید بعد از سود نزدیک 20 درصدی سبک کنید تصمیم با شماست.
10:00 تا 11:00
شاراک اولین پتروشیمی است که قبل گزارشهای ششماهه برای تعدیل متوقف میشود.اولین هدف کاما 1200 تومان است که نزدیک این سطح قرار دارد و شکسته شدن این سطح میتواند تارگت جدید بدهد.کم کم جو روانی خوبی درگروه پتروشیمی میتواند شکل بگیرد.مپنا را میتوانید با حد ضرر کوچک 700 نگهداری کنید هرزمان که 720 با قدرت به بالا شکسته شود صعود اصلی شروع میشود.
11:00 تا 12:00
کسرا چندروزی است که بالاخره توانسته کانال میانمدت خود را به بالا بشکند و اتفاق خجسته ای است و باید همچنان سهم را نگهداری کرد چون هدف خیلی فاصله دارد.گروه خودرویی آخروقت سنگ تمام گذاشتند و خبهمن هم تا صف خرید پیش رفت. پالایش نفت کرمانشاه یکشنبه هفته آینده 21 مهرماه عرضه اولیه میشود در این پالایشگاه حتی سوخت هواپیما هم تولید میشود سهمیه آنلاین 2 میلیون سهم است.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:58  توسط احسان وفادار
|
1) بازار این روز ها دست رد بر
سینه عرضه ها نمی زند و همانطور که مشاهده می کنیم متقاضیان خیلی سریع جواب
عرضه ها را میدهند. در نتیجه معاملات امروز ، شاخص کل با رشد 156 واحدی به
رقم 66.662 واحدی رسید. امروز هم شبندر لیدر بی چون و چرای بازار بود و با
تاثیر ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ساعت 20:18  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
شبندر دوباره توانست صف خرید تشکیل دهد.جو بازار متعادل و روبه بالاست و در گروه پالایشی هیجان بیشتر و درسایر گروهها جو تردید روز شنبه همچنان دیده میشود.سیمانی ها هم بعد از افزایش امار صادرات یکی دوروز است که مثبت مانده اند.
10:00 تا 11:00
شسینا به سلامت سقف قبلی را شکسته است.پارسان هم نوسان مثبت خوبی داشته است. صف خرید فباهنر تا اینجا دوام آورده.
11:00 تا 12:00
وساخت را نگهداری کنید این سهم بشرط تثبیت بالای 330 هدفی 25 درصدی دارد.وپترو هم نمودار خوبی دارد و دوباره به سمت 235 تومان حمله ور شده است واگر با موفقیت این سطح را بشکند یک رالی خواهد داشت. رتکو شفاف سازی کرد و اعلام کرده هیچ تغییر خاصی در این شرکت اتفاق نیافتاده جالب هست که این شفاف سازی بعد از 300 درصد رشد منتشر شده.وتوسم هم صبح اعلام کرده بود هیچ تغییر با اهمیتی در سهم رخ نداده است بنابراین واگرایی منفی که اول صبح مشاهده میشد بنظر عمل کند.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ساعت 9:7  توسط احسان وفادار
|
1) بازار در آخرین روز کاری هفته در حالی فشار عرضه ها را تجربه می کرد که
با رشد آرام 156 واحدی روبرو شد. شاید اگر لیدر بازار ( شبندر ) نبود ،
تغییر محسوسی در نماگر تابلوی اصلی بازار نمی دیدیم. روز چهارشنبه شاهد
توجه ویژه بازار به 3 گروه پالایشگاهی ، دارویی و سیمانی بودیم. در نتیجه
معاملات روز چهارشنبه ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ساعت 19:41  توسط احسان وفادار
9:00 تا 10:00
صبح همگی بخیر
شبندر براحتی به 1400 تومان نفوذ کرد.در باقی بازار در نیمه اول عرضه ها زیاد است.روی وبصادر هم عرضه ها سنگین بود.ولصنم هم به بالای 200 برگشت.شدوص دیروز واگرایی منفی داده بود و امروز اثر واگرایی تمام میشود وتازمانی که بالای 1350 هست مشکلی نیست ولی اگر این سطح به پایین شکسته شود افت ادامه دار میشود.
10:00 تا 11:00
پرچم وتوشه هم امروز بالاست.گزارش افزایش سرمایه فاذر از محل تجدید ارزیابی ها هم بالاخره بعد از چندسال منتشر شد.یکی از کسانی که در دولت قبلی به ثروت کلانی رسید بابک زنجانی بود بالاخره مجبورش کردن که به مجلس حساب پس بدهد.عرضه های شبندر و کگل شاخص را مثبت نگه داشته است.از نظر تکنیکال تعادل یعنی سایه بالا و سایه پایین کندل روزانه سهم تقریبا برابر و ترجیحا بلند باشند و بدنه کندل کوچک و ترجیحا توخالی باشد.پرچم شسینا هم امروز بالا بوده نمونه دیگری که نزدیک سقف درجا میزند.وملت هم انرژی لازم را برای تکمیل الگوی صعودی کسب کرده.وبانک هم بی سروصدا صف خرید خود را حفظ کرده.
11:00 تا 12:00
به قول جلیلی امروز یک هزینه فرصت محسوب میشود چراکه نزدیک شدن به موعد گزارشهای ششماهه باعث روند دار شدن بازار میشود.هفته آینده نسبتا بازار بهتری خواهیم داشت.در دقایق پایانی تعداد نمادهای سبز کمی افزایش یافته است.
برچسبها:
تحلیل در ساعت معاملات,
احسان وفادار,
تی اس ای اکسپرت,
بورس اوراق بهادار تهران
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ساعت 8:54  توسط احسان وفادار
|
1) بازار امروز به مانند بازار روز های
گذشته پر حجم معامله می شد. آرامش سیاسی در کنار عملکرد مثبت دولت جدید
باعث چشم انداز مثبت و سرازیر شدن نقدینگی ها از بازارهای طلا ، مسکن و ارز
به بازار سرمایه شده است. شاخص کل در نتیجه معاملات امروز با رشد 630
واحدی روبرو شد و ضمن عبور از کانال 66.000 واحدی به رکورد جدید 66.350
واحدی رسید. فارس برای چندمین روز متوالی ....
ادامه مطلب
+ نوشته شده در سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ساعت 16:39  توسط احسان وفادار